Mitt BMI just nu, enligt recepten.se

Beräkna mitt BMI

Min längd:
cm
Min vikt:
kg
Jag är:

Ditt BMI är 25,06

Du är överviktig. Du behöver gå ner 4 kilo för att bli normalviktig.

 

Vad är BMI?

BMI står för Body Mass Index och det används för att på ett enkelt sätt definiera fetma och för att ta reda på om man ligger i riskzonen för hjärt och kärlsjukdomar. Tabellen nedan visar de gränsvärden som WHO (Världshälsoorganisationen) bestämde 1985 och som gäller för vuxna människor.

ViktklasserMänKvinnor
Underviktig BMI mindre än 20 BMI mindre än 18,6
Normalviktig BMI mellan 20,0 och 25,0 BMI mellan 18,6 och 23,8
Överviktig BMI mellan 25,0 och 30,0 BMI mellan 23,8 och 28,6
Kraftigt överviktig (fetma) BMI över 30 BMI över 28,6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0